Reklaami üldine
meeleolu on väga seksitlik. Üritab tekitada inimestes süütunnet selle läbi,
milliseid kingi nad kannavad. Reklaami
kujundus on hoolikalt välja mõeldud ning kujutab endast võrdlevat pilti
sellest, kuidas inimeste jalavarjud määravad selle, millisel positsioonil nad
elus on. Reklaam on vägagi tasakaalukas. Suurelt on kujutatud kaks väga
erinevat jalavarju, mida on omavahel võrreldud, tehes maha „koledamat”
jalavarju. Suhe kahe pildi ja tekstide vahel nende all on vägagi süüdistav ja
üheseltmõistetav. Nimelt on „koledama” jalavarju all kiri sekretär ja teise ehk siis rõhutatult ilusa jalavarju all aga kiri omaniku naine. Sellega tahetakse selgelt öelda, et kui sul pole kõige moodsamaid
jalavarje, siis pole sul lootustki olla ühiskonnas midagi rohkemat kui sekretär
ehk üldiselt kesklass. Reklaam ei sisalda oluliselt vaba pinda, vaid on kaetud
suurelt eksponeeritud kahe fotoga, mis kujutavad kahte väga erinevat jalanõud.
Jalanõude taga olev taust on täiesti tavaline, võiks vist arvata, et pildid on
tehtud tavalisel tänaval, kus me igapäevaselt selliseid jalanõusid kandvaid
naisi võime kohata. Et reklaamis on kujutatud just naiste jalavarje, annab see
meile aimu, et rõhutatud on just naiste jalanõude ja ühiskondliku positsiooni
vahelisele seosele. Reklaamis areneb teema, kus tahetakse näidata, et naisel,
kes ei ole soetanud endale siis siinkohal ABC kingapoest endale uusimast
kollektsioonist kingi, ei ole ka erilist lootust tõusta karjääriredelil.
Kasutatud on vaid mõnda sõna nende kahe pildi all, aga ega rohkemat polekski
vaja. Juba see annab mõista, et on tahetud tekitatada inimestes süütunnet, kui
nad ei jookse poodi kõige moodsamat kingapaari ostma. Üritatakse püüda inimesi
segadusse ajada ja ajendada neid endale igal juhul uus kingapaar soetama. Nagu
ka nüüdseks juba aruon saada, on tooteks, mida reklaamitakse just ABC kingapoe
uus kollektsioon. Arvan, et minu kodumaa kultuuris ja ühiskonnas pole
tegelikult nii suurt seost sellel, millised on inimese jalavarjud ja positsioon
ühiskonnas. Tegelikult loeb ikkagi see, kes kui palju on nõus pingutama ja
ennast arendama, et elus läbi lüüa. Üldiselt on reklaam väga tabav, sest need
kaks väga erinevat jalavarju on kujutatud väga suurelt, et olla kindel, et
inimeste pilk nendel pidama jääks. Samuti on kujutatud need väga värviliselt ja
erksalt, tekitades huvi teada saada, mida see reklaam endast kujutab. Nende
kahe jalavarju võrdlemine peegeldab seksismi, ühiskondlikke positsioone
rõhutavat suhtumist ning stereotüüpset mõtlemist.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar